Viisi vinkkiä verkkokaupan kesävireeseen

Kesä koittaa, mutta paistaahan aurinko myös verkkokauppaasi? Soprano Commercen vinkkilistan avulla ehdit vielä virittää verkkokauppasi kesäkuntoon.

1. Ulkoasu kepeäksi

Verkkokauppias pukeutuu kesän tullen kevyempään vaatekertaan. Houkuttelevan verkkokaupan tulisi toimia samalla tavalla. Unohda siis talven tunkkaisuus ja muuta verkkokauppasi ulkoasu kesäisen kepeäksi. Suosi vaaleita värejä, kesäisiä näkymiä ja raikasta yleisilmettä.

Verkkokaupan ei tarvitse näyttää samanlaiselta ympäri vuoden, vaan sen on hyvä elää vuodenaikojen rytmissä. Näin se näyttää jatkuvasti uudistuvalta ja houkuttelee ostoksille sekä uusia että vanhoja asiakkaita.

2. Tuotevalikoima kesäiseksi

Mainosta etusivullasi kaikin mokomin lumilinkoja, karvalakkeja ja laskettelusuksia, mutta älä tee sitä juhannuksen alla. Mieti, mitkä tuotteistasi menevät parhaiten kaupaksi juuri kesällä ja valitse promottavat tuotteet sen mukaan.

3. KAUPPA MOBIILIKELPOISEKSI  

Kesä ja mökkeily kuuluvat yhteen. Mökiltä on kuitenkin pitkä matka kivijalkakauppaan, joten ostokset siirtyvät nettiin, joka mökillä tarkoittaa helposti mukana kulkevia tabletteja ja älypuhelimia.

Onhan verkkokauppasi mobiilikelpoinen? Responsiivinen eli älylaitteissa virheettömästi ja helppokäyttöisesti avautuva nettikauppa on liikkuvan lomalaisen lempimyymälä!

4. TOIMITUKSET SUJUVIKSI

Myös verkkokauppiaalla on joskus loma. Olethan miettinyt, miten kauppa toimii oman lomasi aikana? Verkkokauppa ei voi laittaa lappua luukulle, vaan sen oletetaan toimivan kuten internetin – vuorokauden ympäri, viikon jokaisena päivänä.

Huolehdi siis siitä, että tilausten käsittely ja tuotteiden toimitus pelaa moitteettomasti myös lomakautena ja että verkkokaupan vastuuhenkilöt ovat koko ajan tavoitettavissa.

5. ALENNUKSET NÄKYVIKSI                                           

Olethan mukana kesän alennusmyynneissä? Ohjelmoi aletuotteet ja -hinnat verkkokauppaan hyvissä ajoin ja markkinoi niitä esim. uutiskirjeiden avulla. Uutiskirjeeseen voit liittää vaikkapa alekoodin, joka houkuttelee lukijan tutustumaan valikoimaasi.

Lomalaisilla on tavallista enemmän aikaa myös sosiaalisen median seuraamiseen, joten panosta mainontaan myös Facebookissa ja muissa käyttämissäsi somekanavissa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *